Witamy na BLOGu hotelu Cesarskie Ogrody

Hotel Cesarskie Ogrody

Świnoujście, ul. Stanisława Wyspiańskiego 34A
91 321 02 21

www.cesarskieogrody.pl

Zalety ćwiczeń w wodzie

opublikowano 16 marzec 2016

Zalety ćwiczeń w wodzie

Zalety ćwiczeń w wodzie

Ćwiczenia w wodzie są zalecane jako forma rehabilitacji dla osób z problemami układu kostnego i stawowego oraz po skomplikowanych operacjach. Jednak każdy, niezależnie od wieku i kondycji fizycznej, może uprawiać aerobik wodny. Ćwiczenia w wodzie nie obciążają stawów i kręgosłupa, rozwijają wytrzymałość mięśni oraz poprawiają ogólną sprawność fizyczną i wydolność organizmu. Dodatkowo ciśnienie hydrostatyczne wody podczas ćwiczeń działa na ciało jak masaż limfatyczny. W masowanym ciele lepiej krążą krew i limfa, przez co z organizmu szybciej usuwane są toksyny i szkodliwe produkty przemiany materii. Zajęcia aqua aerobiku pozwalają spalić więcej energii niż w czasie zwykłych ćwiczeń. Aerobik w wodzie napina ciało i sprzyja jego ujędrnianiu. Woda w basenie daje ciału oparcie i unosi je, dlatego wydaje się, jakby było lżejsze. W wodzie łatwiej jest wykonywać niektóre ruchy i wzmacniać mięśnie.

Aby uprawiać aqua aerobik, nie trzeba potrafić pływać. Ćwiczenia z aqua aerobiku odbywają się na basenie. Instruktor znajdujący się na brzegu basenu pokazuje ćwiczenia, które wykonują uczestnicy. Aerobik odbywa się zazwyczaj w wodzie płytkiej (głębokość do pasa) lub w wodzie o średniej głębokości (głębokość do klatki piersiowej). Do ćwiczeń mogą być wykorzystywane przyrządy tj. makarony, hantle czy deski. W zależności od ułożenia ciała, kierunku wykonywania ruchów i głębokości zanurzenia możemy wyróżnić ćwiczenia w warunkach odciążenia, ćwiczenia wspomagające lub ćwiczenia z oporem.

Regularne ćwiczenia w wodzie pozwalają zachować gibkość, wysmuklają sylwetkę, redukują tkankę tłuszczową, a równocześnie rozwijają mięśnie. Istotny jest także fakt, że zajęcia w  wodzie zdecydowanie ułatwiają likwidację cellulitu, zapewniają utratę wagi, i nie narażają na urazy często przytrafiające się podczas ćwiczeń np. na sali gimnastycznej.

 

Podsumowując, dlaczego warto ćwiczyć w wodzie?

Ćwiczenia w wodzie zwiększają elastyczność mięśni i ścięgien przy równoczesnym odciążeniu stawów i kręgosłupa

Zwiększa się wytrzymałość organizmu

Poprawia się koordynacja ruchowa i równowaga

Ćwicząc w wodzie później odczuwamy zmęczenie

Uwalniają się endorfiny, czyli hormony szczęścia, które poprawiają nasze samopoczucie

Aqua aerobic niweluje stres i napięcie

 

Aqua aerobik można polecić naprawdę wszystkim. Ten sposób aktywności nadaje się dla dzieci, ich rodziców i dziadków. W naszym obiekcie możesz spróbować tej aktywności fizycznej pod okiem instruktora. Spróbuj, a nie będziesz żałował! 



@textColor
@lightBgColor
@midBgColor
@darkBgColor
@baseColor
@brandPrimary
@brandSuccess