Witamy na BLOGu hotelu Cesarskie Ogrody

Hotel Cesarskie Ogrody

Świnoujście, ul. Stanisława Wyspiańskiego 34A
91 321 02 21

www.cesarskieogrody.pl

Korzyści wynikające z aktywności fizycznej u osób w starszym wieku

opublikowano 14 marzec 2016

Korzyści wynikające z aktywności fizycznej u osób w starszym wieku

Korzyści wynikające z aktywności fizycznej u osób w starszym wieku

Aktywny styl życia to jeden z czynników, który istotnie wpływa na zdrowie osób w wieku podeszłym. Wiadomo, że niedobór ruchu może prowadzić do przyspieszenia procesów starzenia się, a w skrajnych  przypadkach — do inwalidztwa fizycznego. Regularne ćwiczenia fizyczne są nie tylko czynnikiem zapobiegającym starzeniu się organizmu, wpływają także pozytywnie na sprawność umysłową osób starszych. 

Badania pokazują, że osoby aktywne fizycznie mają lepszą kondycję fizyczną oraz psychiczną, oraz są mniej obciążone chorobami układu krążenia, a także rzadziej korzystają z opieki medycznej. Ponadto, zwiększenie aktywności fizycznej starszych osób zapobiega samotności i izolacji, a także umożliwia utrzymanie niezależności do późnych lat życia.

Systematyczne ćwiczenia fizyczne zmniejszają ryzyko wystąpienia wielu chorób takich jak: cukrzyca, osteoporoza, miażdżyca, nadciśnienie tętnicze, czy nieprawidłowych zmian zachodzących w układzie krążenia i oddechowym oraz schorzeń dotyczących mózgu, np. choroby Alzheimera.

Skoro wiemy już, jak ważna jest aktywność fizyczna, jakie ćwiczenia wybrać, aby były one dopasowane do wieku i możliwości osoby starszej? Z szeregu aktywności warto zwrócić uwagę na:

- Nordic Walking- forma aktywności dla każdego. Oprócz niewątpliwej zalety, jaką jest trening na świeżym powietrzu, marsz z kijami nie obciąża stawów, angażuje większość mięśni naszego ciała, a intensywność i tempo marszu można dostosować indywidualnie do swojego samopoczucia i możliwości;

- Jazdę na rowerze- jest to sport odpowiedni dla osób w każdym wieku. Ruch, świeże powietrze i aktywność fizyczna – jazda na rowerze przynosi same korzyści dla duszy i ciała. Najwięcej pożytku przynosi jednak stawom kolanowym, gdyż wzmacnia stawy i mięśnie nóg, a także mięśnie brzucha oraz grzbietu. Przeciwdziała także tworzeniu się zakrzepów.

- Ćwiczenia na basenie- aktywność fizyczna w wodzie jest bardzo dobrym pomysłem dla osób starszych. Ćwiczenia na basenie angażują większość mięśni, a równocześnie nie są przeciążające dla organizmu i stawów.

- Ćwiczenia siłowe- Trening siłowy zajmuje coraz ważniejsze miejsce w programowaniu aktywności ruchowej u osób starszych. Główną rolą treningu oporowego jest hamowanie rozwoju sarkopenii (czyli spadku masy mięśniowej wraz z wiekiem i związane z tym obniżanie się siły i sprawności funkcjonalnej mięśni) i związanych z nią zmian funkcjonalnych organizmu.

Wszystkie formy wymienionej aktywności fizycznej praktykujemy w naszym hotelu. Goście mogą korzystać z profesjonalnego sprzętu do ćwiczeń siłowych pod okiem trenera, uczęszczać na zorganizowane zajęcia z aqua aerobicu lub wraz z animatorem pojechać na wycieczkę rowerową lub przejść świnoujską plażę przy wsparciu kijów do Nordic Walking.




@textColor
@lightBgColor
@midBgColor
@darkBgColor
@baseColor
@brandPrimary
@brandSuccess