Witamy na BLOGu hotelu Cesarskie Ogrody

Hotel Cesarskie Ogrody

Świnoujście, ul. Stanisława Wyspiańskiego 34A
91 321 02 21

www.cesarskieogrody.pl

Dieta to stan umysłu

opublikowano 22 lipiec 2016

Dieta to stan umysłu

Słowo dieta oznacza sposób odżywiania się. Szukając znaczenia tego słowa w etymologii, dieta definiowała coś więcej, mianowicie styl życia i sposób myślenia człowieka. Dzisiaj, słowo to kojarzy się raczej z surowymi ograniczeniami żywieniowymi, ewentualnie wykluczaniem danej grupy produktów (np. mięsa wśród wegetarian). Obserwując wszechobecną presję ze strony mass mediów i otoczenia, zastanówmy się, czemu pozwoliliśmy tak radykalnie zawęzić definicję nieodłącznej części naszego życia i odbić negatywne piętno na naszym podejściu do odżywiania. Obecnie jedzenie zamiast sprawiać nam przyjemność i wpływać korzystnie na nasze samopoczucie i zdrowie, najczęściej powoduje wyrzuty sumienia, ciągłe poczucie niezadowolenia i słabej woli. Żywieniowe trendy zmieniają się tak często, jak sezonowa moda. Raz słyszymy, że powinniśmy jeść pełnoziarniste produkty zbożowe, innym razem, że to nam szkodzi. Dzisiaj większość będzie mówiła nam, że najbardziej optymalną dietą jest paleo, a jeszcze jakiś czas temu przekonywano nas, że słuszny jest wyłącznie weganizm. Oto 3 rady, które pozwolą Ci zachować równowagę w gąszczu sprzecznych informacji generowanych przez środki masowego przekazu.

Rada nr 1. Słuchaj swojego organizmu!

Nikt nie zna go lepiej od Ciebie. Na pewno wiesz, po czym czujesz się gorzej, a co dodaje Ci energii, po czym nie masz problemów żołądkowych, a po czym nie możesz założyć swojej ulubionej, obcisłej spódnicy… Obserwuj reakcje swojego organizmu, notuj niepokojące objawy i wyciągaj wnioski. Jeśli pewne grupy produktów wpływają negatywnie na Twoje samopoczucie, warto skonsultować to ze specjalistą, a jeśli zajdzie taka potrzeba, wykonać odpowiednia badania.

Rada nr 2.  Dokładnie analizuj informacje, którymi zarzucają Cię mass media i znajomi!

Nie bierz wszystkiego co słyszysz lub czytasz za pewnik. Następnym razem, kiedy koleżanka będzie zachwalała skuteczność diety, której sama nazwa wydaje Ci się podejrzana, pomyśl, że na każdej „diecie” osoba, która do tej pory jadła cokolwiek i gdzie popadnie, a teraz stosuje się do jakichkolwiek wytycznych, redukuje porcje posiłków i wyrzuca ze swojego menu fast-foody, schudnie! Każde ograniczenia i restrykcje spowodują chwilowy spadek wagi, ale czy osoba, która właśnie się odchudza, przemyślała strategię wyjścia z „diety”? Czy jedząc wyłącznie mięso, zupę z kapusty, pijąc soki owocowe itd. wytrwa w tym przez całe życie? Odpowiedź przeważnie brzmi nie, co skutkuje tak dobrze nam znanym efektem jo-jo…

Rada nr 3. Jeśli czujesz, że sam sobie nie poradzisz, poproś o pomoc osobę, która rzeczywiście się na tym zna.

W dzisiejszych czasach wszyscy są dietetykami… w dobie wszechobecnego internetu, kolorowych czasopism i interesujących reklam, wydaje nam się, że o jedzeniu wiemy wszystko. Media budują w nas poczucie świadomości, że suplementy na odchudzanie zrobią za nas brudną robotę (łącznie z treningami ), a tygodniowa dieta kupiona przez internet zdziała cuda. Każdy z nas jest inny, ma inne uwarunkowania genetyczne i predyspozycje. Jednemu odstawienie glutenu pomoże rozwikłać odwieczne problemy z tarczycą i nadwagą, dla innych przejście na wegetarianizm rozwiąże problemy natury etycznej, a często też zdrowotnej. To, co zadziałało wyszczuplająco na Twoją koleżankę, Tobie może przysporzyć wiele problemów zdrowotnych, dlatego też nie eksperymentuj, szanuj swój organizm, bo życie z nim w zgodzie da Ci więcej, niż chwilowy rozmiar S i pochlebne komentarze znajomych. Wykwalifikowany dietetyk czy trener personalny to profilaktyka, która finalnie będzie kosztowała Cię mniej, niż leczenie późniejszych chorób i kontuzji.

Holistyczne podejście do swojego zdrowia, szacunek dla własnego ciała i jego akceptacja to pierwszy krok i klucz do sukcesu. Jeśli będziesz odżywiać się racjonalnie, zwracać uwagę na jakość produktów i posiłków, które spożywasz, reszta przyjdzie o wiele łatwiej. Brak nerwowych myśli związanych z jedzeniem, przyjemność ze spożywania posiłków i rozsądek połączony z aktywnością fizyczną, ułatwi nam wypracowanie swojej indywidualnej, skutecznej i zrównoważonej diety, która stanie się naszym stylem życia!




@textColor
@lightBgColor
@midBgColor
@darkBgColor
@baseColor
@brandPrimary
@brandSuccess